Obecní kroniky | ||
Kronika Klučov 1951-75 | Strana 92 | Obsah této kroniky |
Předchozí strana | Další strana |
viděl, že ve Švýcarsku neopravují silnice válcováním, nýbrž betonem. A to tak, že na starou vozovku je nanášena vrstva betonu, která je urovnávána, dusána a hlazena strojem - “finišerem”. Tento způsob oprav je rychlejší, lacinější a také trvanlivější.
Tímto způsobem byla v létě r. 1959 opravena silnice od podjezdu v Klučově do Českého Brodu. Na opravě pracovala kompletní četa dělníků, které vedl parťák s. Sedlmajer. V četě bylo 19 pracovníků, kteří se zavázali, že denně opraví 100 běž. m. silnice, tj. 300 m
2. Opravovali nejdříve polovinu vozovky. Četa si prováděla všechny práce sama. Položila si kolejnice, po nichž se pohybuje finišer, položila vrstvu písku pod beton a potom pokládala vrstvu betonu, který byl auty přivážen z Českého Brodu. Do vrstvy betonu 12 cm vysoké byla vkládána armatura. Protože se jednalo o zkoušku, byl na některých úsecích pokládán beton bez armatury. V tom případě byla vrstva betonu 15 cm silná. Finišer obsluhoval s. Antonín Fuksa. Technický dozor prováděl stavitel s. Oto Fuchs a mistr Oldřich Procházka.O nový způsob opravy měli zájem i na jiných pracovištích a proto přijížděli do Klučova pro zkušenosti. Mezi jinými zde byli i pracovníci z Jesenic, kde měl stavební podnik “Vodní stavby” ze Sezimova Ústí provádět stavbu silnice k vodní přehradě.
Dobře opravená silnice zrychluje dopravu a pomáhá i našemu JZD. Usnadňuje svoz úrody a umožňuje družstevníkům při menší námaze plnit plán výroby.
Zlepšení vzhledu obce
V listopadu byly upraveny svépomocí občanů chodníky ve čtvrti u zastávky.