Obecní kroniky
Kronika Klučov 1951-75 Strana 92 Obsah této kroniky
Předchozí strana Další strana
Jdi na stranu: 

viděl, že ve Švýcarsku neopravují silnice válcováním, nýbrž betonem. A to tak, že na starou vozovku je nanášena vrstva betonu, která je urovnávána, dusána a hlazena strojem - “finišerem”. Tento způsob oprav je rychlejší, lacinější a také trvanlivější.

Tímto způsobem byla v létě r. 1959 opravena silnice od podjezdu v Klučově do Českého Brodu. Na opravě pracovala kompletní četa dělníků, které vedl parťák s. Sedlmajer. V četě bylo 19 pracovníků, kteří se zavázali, že denně opraví 100 běž. m. silnice, tj. 300 m2. Opravovali nejdříve polovinu vozovky. Četa si prováděla všechny práce sama. Položila si kolejnice, po nichž se pohybuje finišer, položila vrstvu písku pod beton a potom pokládala vrstvu betonu, který byl auty přivážen z Českého Brodu. Do vrstvy betonu 12 cm vysoké byla vkládána armatura. Protože se jednalo o zkoušku, byl na některých úsecích pokládán beton bez armatury. V tom případě byla vrstva betonu 15 cm silná. Finišer obsluhoval s. Antonín Fuksa. Technický dozor prováděl stavitel s. Oto Fuchs a mistr Oldřich Procházka.

O nový způsob opravy měli zájem i na jiných pracovištích a proto přijížděli do Klučova pro zkušenosti. Mezi jinými zde byli i pracovníci z Jesenic, kde měl stavební podnik “Vodní stavby” ze Sezimova Ústí provádět stavbu silnice k vodní přehradě.

Dobře opravená silnice zrychluje dopravu a pomáhá i našemu JZD. Usnadňuje svoz úrody a umožňuje družstevníkům při menší námaze plnit plán výroby.

Zlepšení vzhledu obce

V listopadu byly upraveny svépomocí občanů chodníky ve čtvrti u zastávky.

Další strana.