Plán činnosti kontrolního výboru obce Klučov pro rok 2008
1. kvartál 2008
- kontrola činnosti pracovníků OÚ
- kontrola kalkulace nákladů vyvážení odpadních vod a jejich platby od nájemníků obecních bytů včetně kontroly případných nedoplatků nájemného
- vyžádání seznamu neplatičů - zaměření na poplatky za psy
- plnění usnesení zastupitelstva
2. kvartál 2008
- pravidelná roční kontrola automatů, dodržování vyhlášky a pravidel provozování
- kontrola účtování a plateb poplatků za užívání veřejných prostor
- kontrola projednávání požadavků občanů
- plnění usnesení zastupitelstva
3. kvartál 2008
- kontrola plnění rozpočtu
- čerpání sbírky na opravu zvoničky
- kontrola nákladů provozu vozidel a techniky v majetku obce
- kontroly pracovníků obecního úřadu, správnost plnění pracovních úkolů, pracovní doby,…
4. kvartál 2008
- kontrola hospodaření obce a majetku obce před inventurami, příprava inventur
- kontrola výsledků auditu a jeho doporučení
- kontrola dokončení výstavby MŠ a přestavby OÚ, vyúčtování nákladů. Kontrola projektové dokumentace a skutečného provedení včetně kvality provedených prací.
Plán činnosti kontrolního výboru obce Klučov pro rok 2007
1. kvartál 2007
Kontrola nemovitostí obce se zaměřením na čísla parcel, výměry a užívání polností ve vlastnictví obce. Vyžádání aktuálních výpisů z Katastru nemovitostí a kontrola map ve spolupráci s panem Maršálkem a panem Sochou. Výsledek kontroly bude sloužit také jako podklad pro připravované výběrové řízení na užívání obecních pozemků.
Dílčí kontroly v 1. kvartále 2007
- kontrola zaplacených poplatků
- vyžádání seznamu neplatičů
- individuální řešení pohledávek s jednotlivými neplatiči
- kontrola zveřejněných informací o poplatcích – zaměřená na odpady
- kontrola smlouvy se společností NICOS a její plnění
- kontrola výherních automatů a zaplacených poplatků
2. kvartál 2007
Kontrola dokončení výstavby sociálních bytů, formální správnosti vyúčtování dotace a předaných podkladů od zhotovitele. Kontrola projektové dokumentace a skutečného provedení včetně kvality provedených prací.
3. kvartál 2007
Kontrola plnění usnesení zastupitelstva. Kontroly pracovníků obecního úřadu, správnost plnění pracovních úkolů, pracovní doby,….
4. kvartál 2007
Kontrola hospodaření obce a majetku obce před inventurami, příprava inventur. Kontrola výsledků auditu a jeho doporučení.
Řád činnosti kontrolního výboru obce Klučov
Článek I.
Úvod
- Kontrolní výbor zastupitelstva obce Klučov je zřízen v souladu se zákonem č. 2/2003 Sb. O obcích (obecní zřízení).
- Kontrolní výbor je složen z předsedy a členů výboru. Předsedou výboru je člen zastupitelstva, počet členů je lichý, pětičlenný.
- Kontrolní výbor plní úkoly, kterými jej pověří zastupitelstvo obce. Ze své činnosti odpovídá výbor zastupitelstvu obce.
- Kontrolní výbor se při provádění kontrolní činnosti a svých zasedáních řídí tímto kontrolním řádem, který upravuje práva a povinnosti jak kontrolujících, tak i kontrolovaných.
Článek II.
Obecná ustanovení
- Výbor se schází podle potřeby, nejméně však 1 x za 3 měsíce (přibližně 14 dnů před termíny zasedání zastupitelstva obce). Zasedání kontrolního výboru svolává předseda kontrolního výboru a to formou, na které se dohodne kontrolní výbor na svém zasedání.
- Předseda kontrolního výboru je povinen svolat jednání kontrolního výboru do 10 dnů, požádá-li o to alespoň 1/3 členů kontrolního výboru nebo zastupitelstvo obce. Nesvolá-li předseda jednání v termínu, učiní tak kterýkoliv člen kontrolního výboru .
- Zasedání kontrolního výboru řídí zpravidla předseda nebo jím pověřený člen kontrolního výboru.
- Zasedání kontrolního výboru lze zahájit, je-li přítomna nadpoloviční většina všech jeho členů. Zasedání se kromě členů kontrolního výboru mohou na základě pozvání zúčastnit členové zastupitelstva popř. jiná veřejnost.
- Kontroly vykonává výbor jako celek nebo prostřednictvím jednotlivých členů nebo skupiny členů. Pověření k výkonu kontrolní činnosti v dané záležitosti pro jednotlivé členy stanovuje výbor svým rozhodnutím. Pověření může být jednorázové nebo trvalé.
- Člen kontrolního výboru je v rámci svého pověření zodpovědný kontrolnímu výboru za provádění dané kontrolní činnosti a za přípravu a předkládání kontrolní zprávy a jiných materiálů týkající se kontrolované oblasti.
Článek III.
Kontrolní činnost
- Kontrolní výbor kontroluje především plnění usnesení zastupitelstva a rady obce a dodržování právních předpisů zastupitelstvem obce, ostatními výbory a obecním úřadem.
- Kontroluje činnost obce dle vlastního plánu kontrolní činnosti.
- V součinnosti s finančním výborem kontroluje dodržování zásad správného investování a údržby v rámci obce.
- Plní operativní úkoly v oblasti kontrolní činnosti dle požadavků zastupitelstva obce.
- Vyřizuje stížnosti a připomínky zastupitelů a občanů a kontroluje realizace přijatých opatření.
- Navrhuje starostovi a Radě města opatření k celkovému zlepšování činnosti a života v obci.
Článek IV.
Postup při provádění kontroly
- O provedené kontrole výbor pořídí zápis, který obsahuje předmět kontroly, přehled zjištěných nedostatků a písemný návrh opatření směřujících k jejich odstranění. Zápis z provedené kontroly podepisují všichni členové výboru provádějící kontrolu a zástupce kontrolovaného subjektu, jehož činnosti se kontrola týkala. Odmítne-li odpovědná osoba převzetí zápisu o kontrole podepsat, vyznačí předseda výboru tuto skutečnost na kontrolním zápisu.
- Pracovníci provádějící kontrolu jsou povinni zjišťovat skutečný stav věci. Kontrolní zjištění jsou kontrolní pracovníci povinni kontrolovanému subjektu na požádání předložit.
- Kontrolující jsou povinni:
- šetřit práva a právem chráněné zájmy kontrolovaných osob ( zák. č. 106)
- zjistit skutečný stav kontrolovaných činností a porovnat je s přísl. právními předpisy
- zabezpečit řádnou ochranu případných odebraných materiálů proti jejich ztrátě, poškození nebo zneužití, a jakmile pominou důvody převzetí, vrátit je kontrolované osobě
- pořídit o výsledcích kontroly zápis a to do 14 dnů od provedení kontroly
- informovat zastupitelstvo a radu obce o kontrolních zjištěních a v případě jejich požadavku poskytnout podrobnější komentář
- Na základě zjištěných nedostatků uvedených v protokolu o výsledku kontroly, provede kontrolní skupina následnou kontrolu, jejímž účelem je zjistit, zda a jakým způsobem byly zjištěné nedostatky odstraněny.
Článek V.
Závěrečná ustanovení
- Protokoly o výsledku následné kontroly se evidují a zakládají společně se zápisy o kontrole.
- Kontrolní řád výborů - nabývá účinnosti dnem jeho schválení zastupitelstvem obce.
Zastupitelstvo obce schválilo řád kontrolního výboru usnesením ze dne 26. 2. 2007.
Ing. Zdeněk Cinegr - starosta
Ing. Jiří Miklín – předseda kontrolního výboru